tisdag, februari 10

När man inte har lust och tystnade inte kunde lysa mer med sin frånvaro

Ibland har jag sådana dagar där jag inte känner för att göra någonting. Idag är en sådan dag. Jag har spenderat min dag med att laga lunch. Det är allt jag gjort idag. I början av min dag låg jag bara under täcket i flera timmar utan att kunna somna om. Jag bara låg där och blundade tills klockan var två. För att det var det enda jag ville göra idag.

Jag blickar ut över mitt rum. Nu är det inte lång tid kvar tills jag flyttar. Och helt ärligt känns det helt fantastiskt att komma härifrån. Men det känns som om det är så himla mycket att göra tills dess. Ändå har jag inte alls lust att packa kartonger fulla idag. Jag vill bara göra ingenting. Sluta existera för en stund. Orkar inte ens lyssna på musik för att det låter för mycket. Jag behöver ha det tyst. Alldeles knäpptyst.

Men i den här lägenheten är det aldrig knäpptyst. Jag hör grannarna hela tiden. Jag hör arbetarna hela tiden. Ingen är någonsin tyst. Och idag ringde det en gubbe på dörren som jag inte ens orkade lyssna på. Han sålde säkert nåt helt fantastiskt men jag hade inte lust för honom heller. Jag ville bara få dörrklockan att sluta ringa. Så på frågan om hur det känns att flytta härifrån? Helt fantastiskt.

Nu ska jag dricka mitt kaffe och hoppas på att jag ska vilja göra mer än att bara laga lunch idag. Kyss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar