fredag, februari 18

Det är så jag säger det

hon låg på gatan medan rymdskeppen
sände meddelanden genom atmosfären
hon skär sig i handleden, i solskenet
för hon säger att hon redan sett spanien
och världen förtjänar inte dig
för du är det finaste jag vet
när allt annat här är falskt och fel
och jag går bara ner mig
för det är så jag säger det
du är det finaste jag vet
det kan ta slut imon eller hålla på föralltid
ibland är det så
så säg som det är
för den här gången krävs det mer
innan jag öppnar armarna
förlora mig
och känslorna faller fritt på midnattsgatorna
för vem skulle bry sig om våra hjärtan blev förstörda?
men allt det här vänder sig in i mig

och du är det finaste jag vet
när allt annat här är falskt och fel
och jag går bara ner mig
för det är så jag säger det
du är det finaste jag vet
och när jag tänkte på dig
kände du mig igenom antennerna och sateliterna
när du låg på gatan medan rymdskeppen
sände meddelanden igenom atmosfären
och världen förtjänar inte dig
för du är det finaste jag vet
när allt annat här är falskt och fel
och jag går bara ner mig
för det är så jag säger det till dig
du är det finaste jag vet
och allt roligt börjar och slutar med
att vi är nere och ute igen
men vad behöver vi egentligen?
jag vänder om, hon bara ler,

allén är inte så dålig ändå
när du går bredvid
och det är så jag säger det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar