fredag, februari 25

så var det fredag igen och veckan hade tagit slut

Nu är det fredag, igen. Och det känns så in i bomben skönt. Den här dagen står pizza och talkshow med mina frizon-brudar på planeringen och imorgon blir det släktkalas för min halvkusin, lill-daniel, som fyller 18. På kvällen vet jag dock inte vad som händer, kanske stannar jag med släktisen, kanske försvinner jag ut i storstadsvimlet, kanske tar jag det lugnt och bara är. Jag tror att jag bara vill vara. Med mig själv, med släkten eller med andra. Men ändå bara vara. På söndag blir det hur som helst lite plugganden (as usual) och kanske lite kyrkis, jag får se. Var ju himlans länge sen jag fick dricka kyrksaft.

Men nu är det esperanto och skolan som gäller för hela slanten. Puss i ljumsken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar