lördag, februari 19

var inte så korkad

Jag hatar korkar. Nej, inte ogillar starkt utan verkligen hatar. Jag har spenderat åtskiljaktiga timmar, minuter, sekunder med att försöka få upp en kork med hjälp av en korkskruv och i denna flaskans fall är det helt och hållet omöjligt. Det tog timmar att banka ner den där korkskruven i självaste korken men nu ska jag dra upp korken också och inte ens att använda sig utav hela sin kraft och hela sin kroppsvikt igenom att hänga på den funkar, korken vill inte upp helt enkelt. Så nu får jag verkligen vänta till min låtsatspappa kommer hem och kan hjälpa mig med hela sin kraft helt enkelt, för med min kraft är det rent ut sagt omöjligt. Jag hatar korkar. Verkligen på riktigt och sanningsenligt, hatar dom. (fanns till och med en tid då jag funderade på om enda alternativet var att slå sönder hela flaskan) .

2 kommentarer:

  1. Ja se dessa vinkorkar som kan ställa till problem för mången vinälskare genom åren.
    En del ger upp och trycker helt enkelt ner korken i flaskan.med hopp att den inte ska lägga sej i flaskhalsen när det väl är dax att hälla upp.
    En del missar att skruva ner korkskruven lugnt och försiktigt med följd att korken smulas sönder.Och vem vill ha en flarra vin med kork i vinet ?
    Ett tips är att köpa en korköppnare med hävarm.
    Finns bla i affären med den gröna skylten som säljer alkoholhaltiga drycker.
    Förr fanns det korköppnare som man pumpade luft i flaskan med.Detta gjorde att flaskan fylldes med luft.Så att lufttrycket gjorde att korken steg och flaskan öppnades.

    Annars finns det ju skruvkork eller vin i box.
    Eller punchpraliner ;-)

    SvaraRadera
  2. Det här var något av det mest roliga jag läst på länge :-)
    Så träffande..Jag kan riktigt se dej slita och dra i denna stackars korkskruv.Hahaha ;-)

    SvaraRadera