torsdag, juni 23

do whatever you can to outsmart the other guy

Alltså om det är något som gör mig lite irriterad så är det när man vet med sig att människor runt omkring en kan göra saker för att påverka eller hjälpa till, men inte gör det, och man själv INTE kan påverka eller hjälpa till hur mycket man än skulle vilja det.

Som med blodgivning tillexempel, jag får inte lämna blod just nu, trots att jag är över 18, och samtidigt sitter det någon 45årig gubbe i kostym som skiter i vilket. Det där blodet som den där 45åriga gubben i kostym struntade i att lämna kanske hade räddat någons liv. Skärpning!

Eller när den 25åriga killen skiter i att rösta i valet medans det sitter en 17åring som inte vill något hellre än att kunna påverka. Återigen skärpning!

Ja, sådant gör mig lite irriterad och jag ville bara dela med mig lite av mina små irritationsmoment. Hoppas alla kan sova fint i natt, nu ska jag se på greys anatomy. PUSSSSSSSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar