tisdag, december 4

Julkalendern: 4 December

4. Bild på någon du beundrar




Min farbror, Daniel. 
En som jag alltid, ända sedan jag var liten, har beundrat är min farbror Daniel. När jag var liten hade vi en temabok i skolan där vi varje vecka fick ett ämne att skriva om, en av de första gångerna vi skrev i den skulle vi skriva och måla "vår familj". Och ja, jag målade ju mamma, sen pappa och tillsist målade jag: "min bror Daniel". När jag var liten var alltså Daniel så nära för mig att jag trodde han var min bror. Idag vet jag däremot att Daniel inte är min bror, utan min pappas. Men än idag beundrar jag honom nåt så oerhört mycket för den stora person han är, jag vet att han alltid ställer upp för en och finns där. Min fina fadder. Jag skulle kunna hålla ett flera minuters tal om hur bra han är (just det ja, det har jag redan gjort. Ett hyllningstal som jag fick MVG på förövrigt) men jag håller mig undan från det idag. Detta är iallafall en av de människor jag beundrar. Fina farbror. Fina fadder. Fina Daniel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar