fredag, januari 14

jag visslar när jag promenerar

jag hade en trevlig torsdag, det var väl mest det jag ville säga om den. tiden flög förbi och jag hade inte ens hunnit plugga, bara på några småord och sen spenderades ju faktiskt resten av kvällen till att minnas tillbaka på indienresan som vi kom hem ifrån för en månad sen. jag läste citatboken vi skrev, jag läste dagboken, såg på bilder och filmer. nu inser jag hur mycket jag faktiskt verkligen saknar indien.

fredagen i skolan då var i äkta språkar-anda, vilket var väldigt trevligt, fast trots att jag tycker om språk så hörde nog filosofin till ett av de ämnen jag under året skulle komma att se mest framemot. fast, esperanton är ju alltid den roligaste lektionen på veckan, så det är nog svårslaget. idag var esperanton intressant, jag folke och linus försökte lösa världens gräns-konflikter, vi förde diskutioner i säkerligen en halvtimma. you go!

jajaja, nu ska jag fixa mig iordning för att snart pysa iväg till sushi-resturangen för att äta mig lite sushi med anna, därefter blire till att dra ut på äventyr i storstadsvimlet.

puss och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar