torsdag, mars 1

Det var ett tag sen som vi var vänner
Länge sen jag trodde jag kände dig
Nu känner jag dig inte heller
Har inte sett dig på flera år
Fan vad tiden går
Tar mig framåt hela tiden
Utan att du finns i bilden
Vet inte vad jag känner längre
Vet inte vad som hände
Men du var min vän
Du var min vän
Och vad som än händer
Så var du min vän

Plötsligt dök du upp i en dröm
Från ingenstans, ingenting gäller längre
Jag hoppar mellan orden
Tankebubblan växer, växte tills den small
Jag tänkte på dig för någon minut
Men när jag vaknade upp tillslut
Så var det som om jag vaknade helt nykter
Och det var jag som växte ifrån dig

Du var min vän, vet inte vad jag känner längre
Du var min vän, jag borde kanske ringa dig
Vad som än händer så var du min vän

Du sa jag skulle ringa dig
När jag var redo att prata ut
Men du vet, jag vill inte vara din vän
Även om det var så länge sen, allting hände
Du sa jag skulle ringa dig
När jag var redo att prata ut
Och jag vill inte vara din vän
Men minnet av dig lever än

Gick på väg hem en kväll
Går alltid samma väg när jag går själv
Jag märker till nåt som aldrig nått mig
Har vetat men aldrig riktigt förstått det
Att precis bredvid caféet är hemmet där du växte upp
Från nära till så långt bort
Jag borde kanske ringa dig

Du var min vän
Tänkte på det länge
Att du var min vän
Du blev en främling
Men du var min vän
Jag börjar ångra att du var min vän

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar