tisdag, mars 27

I am free but I am flawed

Idag är jag mest arg. Hade en jättetrevlig uvk-lektion förut dock och inser nu hur mycket jag längtat efter att höra de svenska tonerna på alla seminarier. Börjar mer och mer tro att det är engelskan i sig som jag tröttnat på, men jag vet som sagt inte. Hur som helst är detta en kurs jag verkligen ser framemot att läsa så kanske är det trots allt läraryrket i sig jag ska satsa på, men kanske bara inte i Engelska. Eller jag vet inte, har bara tröttnat på de Engelskatexterna hela tiden. Hur som helst så är det mest så att jag längtar hem till Göteborg. Så nu sitter jag mest och kollar in boplats, göteborgs universitet och arbetsförmedlingens hemsida. Känner liksom att det är i Göteborg jag vill fortsätta mitt liv. I Haga helst. Men det är inget jag kan bestämma mig för idag så jag ska strunta i att tänka på det för mycket.

Anyway, imorgon har jag tenta. Igen. Och vi har insett att Engelskutbildningen här är lite utav överbelastad, men vi sätter på oss ett leende och hoppas på det bästa iallafall. Även om det har visat sig att jag pluggat inför fel tenta hittills. Inte för att det spelar nån roll egentligen antagligen. Jaja, vi hörs när min hjärna skrynklat ihop sig lite ytterliggare (om det ens är möjligt?) PUSS.

(btw, UVK tror jag kommer bli den roligaste kursen på länge. Faktiskt!) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar