måndag, juli 11

små féer med knäppa idéer

följande saker har jag insett idag:

1. aldrig tidigare har jag fått ont eller gråtit över en spilld nagel, eller i detta fallet bruten. men idag gjorde det faktiskt väldigt ont att bryta min långa tum-nagel, det började faktiskt till och med att blöda. jag säger bara aj. en annan sak jag insåg var ..

2. att mitt jobb, som jag trodde inte var så vidare farligt, faktiskt kan vara farligt ändå. och farligt är ju lite mysigt även om mitt jobb överlag är väldigt väldigt extremt lugnt så kan det ju faktiskt vara farligt. fast, nu när jag säger att mitt jobb kan vara farligt så kan man nog faktiskt få alla jobb till att verka farliga. men vem blir attackerad av myror och får en bruten nagel under sin jobb dag? Alltså farligt. Som ni märker vill jag faktiskt ha ett jobb som verkar farligt, för det är ju bara så fasligt coolt.

3. idag insåg jag även att myror kan dyka upp på de minst oanade ställerna, det krävs liksom inte en myrstack eller söta saker för att dom ska dyka upp och attackera en. idag fick jag döda ett visst antal myror med min hand då de attackerade mina ben. Alltså farligt.

4. att även om man kanske inte träffar en del människor på väldigt länge så finns det vissa människor som man bara enkelt kan bli lika bra vän med som innan. idag träffade jag alltså en av de vännerna jag hade för några år sedan, som jag alltså inte träffat på över ett år. och vips så ses vi på mitt jobb (och hans) utan någon som helst föraning. coolt tycker jag.

5. att det finns så himlans fina människor runt omkring en och att jag ju faktiskt tycker om mysiga fika-raster med mina arbetskamrater. heja!

Nu ska jag hur som helst ta mig en glass med några vänner på triumf-glass. Pussis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar