tisdag, augusti 30

vill du ligga i en dubbelsäng med mig?

Jag vill börja med att säga, fy farao vad jag tycker om helsingborg. I söndags började våran nollning och jag kan hålla med om att i början var det lite stelt i och med att ingen kände någon och frågor som vad heter du? vart kommer du ifrån? vad ska du plugga? etc var frågor som ofta uppkom under varje samtal. Men vi lyckades tillslut komma fram till vad alla hette och det där med vart folk kommer ifrån och vad dom ska plugga visade sig inte vara så viktigt ändå, för vi kunde ju umgås ändå. over the lines så att säga. Hur som helst, första dagen gick ut på att introduceras till nollningsgruppen och kort därpå valde de flesta av de 20 nollningsgrupperna sig för att gå ut och ta sig en öl och umgås hela kvällen.

Andra dagen sedan så var det dags att samlas klockan 9 utanför kärnan för att tillsammans gå ner till campuset för att ha rundturer och föreläsningar. Men med tanke på lärarnas föreläsning inte skulle börja förrän klockan 13 så fick vi typ 2 timmar fri-tid ute i helsingborgs stad, där jag och Mia fick oss en guidad tur av 3 fina helsingborgspojkar som också valt att bli lärare.

Hur som helst, efter ett tag så var det dags för vår första föreläsning och den var faktiskt väldigt mysig och bara av att gå på den så känns det som om jag gjort ett bra val trots allt. Och well, efter föreläsningen var det dags att skynda sig hem för att äta och ta på sig lite gröna å bruna kläder för att sedan dra sig ner till Amanda som bor en våning under mig, för att förfesta oxh pynta alla nollor och faddrar fulla med löv, eftersom temat var svenskt och vi ville gå all in som midsommarstänger. Efter att ha framfört vår dikt till novischeriet sedan så var det dags för oss att bege oss ut på den klassiska pub-rundan, iförd löv. Så, tillskillnad från er andra så har jag nu prickat av "gå ut på krogen iklädd löv" på min lista.

Och ja, kort och sammanfattat: satan i gatan vad jag tycker om helsingborg och allt folk här. har aldrig haft så ont i fötterna som när jag kom hem igårkväll runt halv 2 för att sova. tack alla sköningar!

(och för er som vill ha bilder. jag är sämst på att ta kort och överlämnar det till jennifer och dessi). kan ju försöka få tag på dom när nollningen är slut, för just nu får faddrar och nollor inte bli vänner på facebook. damn. haha. ps. nämnde jag att två är från floda i min nollningsgrupp? galet. ds.

well, hoppas allt är fint hemma i göteborg (och hej vad långt detta blev) men what the fuck. tagga tagga tagga tagga tagga tagga 14 14 14 14 14 14!!!!

1 kommentar:

  1. Du e så jäkla go.
    Och jag verkligen gillar ditt sätt att skriva.
    Man får liksom ett stoort leende på läpparna av dina meningar.

    Ja tänk att en dag är det du som ska ta hand om folks barn och låta dom lära för livet.
    Vem vet...Kanske blir det nån skola i Lerum ?

    Massor med Göteborgskramar från mej till dej.
    Kraaamar från major na

    SvaraRadera