måndag, november 14

jag tror det kvittar vad det heter där jag bor

Igår låg jag ner och tänkte. Jag bor fasiken hemifrån. Jag har flyttat hemifrån. Jag bor inte hos min mamma i lilla lerum. Jag bor själv. I en studentlägenhet i Helsingborg. I Helsingborg. Jag bor inte ens i min hemstad. Och den tanken slog mig igår när jag skulle försöka somna och istället kollade upp i taket och tänkte att; Det här är mitt hem, här ska jag bo i 5 år. Jag lagar min egna mat varje dag. Jag handlar min mat själv. Jag betalar mina räkningar. Och behöver jag nytt toapapper, klart som tusan att jag måste köpa det själv också. Jag är lite vuxen nu. Jag bor själv. I en lägenhet 2½timma från min hemstad. Och kanske är det som Christian skämtsamt sa, antingen är jag en skåning eller en britt (på grund av mina engelska-studier)? Nej, göteborgare är jag nog fortfarande ända in i själen. Trots att jag är vuxen och bannemig bor hemifrån.

PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar