söndag, november 13

Sen dansar hon med Rikard på trottoaren

Så här funkar det när jag får kommentarer på bloggen.
1. Jag loggar in på bloggen för att upptäcka att jag har en kommentar att modifiera (alltså godkänna för att den ska synas).
2. Jag läser denna kommentaren och modifierar den
3. Min mobil piper (ja, min blogg är kopplad till mejlen som är kopplad till mobilen)
4. Mobilen berättar alltså att jag fått mejl och mejlen berättar att jag har fått en kommentar på bloggen
5. Jag kan läsa kommentaren igen om jag nu vill det? Eller vad?

Alltså haha, ibland undrar ju jag vad syftet är med att mobilen ska pipa. Tror inte min mobil (eller mejl) att jag vet att jag har fått en kommentar om jag godkände den för 2 sekunder sen? Meningen ska väl ändå vara att min mobil ska pipa direkt när jag får kommentaren så att jag kan läsa den och inte efter att jag precis har läst den? Eller? Är det bara jag som är helt ute och virrar på den punkten?

Ville mest bara säga vilken idiot tekniken idag faktiskt kan vara ändå. i-landsproblem (eller mer i-landsstörning, ja).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar