torsdag, november 17

We found love in a hopeless place

Idag tänkte jag att: Nej, jag är på sånt himla bra julhumör nu (trots att jag ännu inte ens fyllt 19 än) så jag ska bannemig sprida lite julglädje här i staden. Så jag struntar i alla tankar om att Indien har det tusen gånger värre än vi här i sverige har det och lägger en fin liten skinande enkrona i den pappersmugg som min gatuvän gått runt med sen jag flyttade hit (för att inte nämna att kläderna är dom samma) för att sedan upptäcka när jag vänder mig om för att gå tillbaka längs samma gata (efter att jag varit inne på h&m förstås ..) att snubben pratar i mobiltelefon, med en såndär blinkande sak på sidorna. Nej mina vänner, jag är lite trött på att sprida julefrid till sådana människor nu, Indien har det tusen gånger värre, julefrid eller inte julefrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar