lördag, september 8

Alla vill till himmelen men få vill ju dö


Passar på att må bra. Passar på att bara vara jag. Just nu är jag inne i en period utan vidare planering, utan att bara ta dagen precis som den kommer. Utan tråkiga saker, utan måsten, utan oro, utan eftertanke på att varje steg jag tar kan ge konsekvenser senare. Idag är idag och ingenting, som flyter i luften likt spöken från förr, likt partiklar från framtiden, ska få hindra mig. Nu är nu. Och det ska jag ta precis som det är, det är min tur att må bra, det är min tur att vara jag och det är precis det jag är nu. Utan eftertanke, utan en enda konsekvens inom räckhåll. Det ligger framåt. Idag är idag, och det är min tur att vifta med benen i luften likt ett barn. Min tur att vara fri. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar