tisdag, september 11

Världen är elak, jag ser det varje dag

Just nu mår jag inte så bra. Mest för att jag vet att det finns så himla mycket kvar att göra för att komma dit jag ska, och mest för att jag älskar Helsingborg så mycket att det gör ont att jag kanske ska tvingas lämna det. Vad ska jag hem till Göteborg och göra liksom? För en lång tid tillhörde det något jag saknade så mycket att det gjorde ont, men inte längre. Alla åker sakta men säkert därifrån för att leva sina liv på annat håll och för mig, Helsingborg är mitt hem. Helsingborg är en del av mig nu, så varför ska det då vara så svårt för mig att ta tag i mitt liv, ta tag i mina problem och hinder? Borde man inte kämpa för det man vill ha? För ett ögonblick önskade jag att allting skulle börja om från början, att jag skulle vara den smartaste, mest motiverade människan på hela jorden. Men det är jag inte, varför vet jag inte. Att vara översocial är inte längre en fördel, världen behöver inte sociala människor. Den behöver smarta människor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar