torsdag, oktober 4

Det är så jag säger det till dig

Hajhajhajhaj. eller ah mest hej pappa.
    Jag minns inte riktigt vad jag gjorde i måndags, men jag kan lova att det alldeles säkerligen var mycket trevligt. Förmodligen satt jag begravd i böcker och tittade upp i taket för att få inspiration  samtidigt som jag läste kärlekens historia.
    Däremot, i tisdags så planerade jag och Linnea in en studiecirkel för oss själva på vallgatan, det är nämligen så att vi, oftast får mer gjort när vi är tillsammans och pluggar eftersom vi pluggar två helt olika saker men ändå kan ha kul på samma gång. Inspirera och motivera varandra. Iförrgår var det dock, istället, tvärtom. Vår pluggdag spårade helt enkelt och vi båda vek ihop oss i soffan och beblandade asgarv med slappa. Däremot, när vi fick sällskap av den ena efter den andre i vår pluggcirkel efter ett tag så skärpte vi till oss för ett ögonblick, innan pluggcirkeln återigen gick över till shitchat med våra nya, och gamla vänner. BÄSTA pluggcirkeln någonsin. Tror att vi totalt var 6 sociala nissar som ville shitchatta och låtsatsplugga.
    Dock övergick det hela snart till att jag och Linnea hade romantisk middag med vin för oss själva medan vi i bakgrunden hörde en fotbollsmatch dåna och fortsatte vårt shitchat med Jimmy och Jannika som satt med dörren öppen hos Jimmy. En socialafton alltså, en afton vi hade förtjänat.

Anyway, min onsdag spenderades dock lite mer seriös och jag kan nu säga att jag kommit en bit på vägen i mitt pluggande. Inte så mycket hände, jag mest läste och uppdatera twitter. Sedan gick jag ut och gick en kvällspromenad i 3 timmar. Det var egentligen inte meningen att jag skulle gå i tre timmar men jag kom in i ett flow och innan jag visste ordet av det så var jag lite vilse, hehehe.

Jajaja, idag ska jag dock ner till Campus för att plugga, äta gratis kanelbullar OCH köpa biljetter till turningen. Ska nämligen tura för första gången med stampus. Har liksom bott här ETT år och 40 dagar UTAN att ha turat. Förstår liksom inte hur jag lyckats riktigt, men jajaja. Okej. Har turat en gång, under detta årets nollningsvecka pga lärarna hade turning en dag. Men det gills ju inte riktigt, eftersom det inte var med stampus utan eget initiativ-turning bland oss lärare. Hehehe.

MENMEN PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar