fredag, december 2

And the historybooks forgot about us

Helsingborgsbladet
Denna artikeln gör mig lite arg! Här får vi hård kritik utan att de framhäver det positiva med utbildningen. Avhopp är vanliga i landet, men här beskrivs dom som katastrof. Jag menar, det är en ny utbildning och då kanske man ska ge den en chans liksom? Och ska jag vara ärlig så tycker jag att jag har en bra utbildning, med bra föreläsare och fina vänner (för vi har faktiskt på riktigt fått en såndär fin VI-känsla som jag tror att alla behöver). Man kanske inte ska förvänta sig att man kan dansa sig igenom alla ämnena liksom, vi går ju ändå på universitetet (det ska vara skillnad på universitetet från högstadiet). Och jag menar vadå "hejhopp denna utbildningen var för svår nu vill jag ha ersättning? ... LÖJLIGT! (sen gäller ju artikeln till viss del mest svenskeleverna men ändå, de kritiserar ju hela utbildningen utifrån deras perspektiv, inte hela utbildningens!!!!!!) Sen vill jag också säga att det nog hade varit lika svårt att gå en typ läkarutbildning som att gå vår lärarutbildning men jag menar vill man bli lärare så kanske man ska kämpa för det också, våra elever vill väl förtusan ha välutbildade lärare egentligen? MAN FÅR VÄL KÄMPA LITE GRANNA VA?

Jag, som student på den engelskinriktade lärarutbildningen på Campus Helsingborg vill bara säga, jag tycker om min utbildning och min klass och mina föreläsare och jag ska bannemig fortsätta kämpa. Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar