måndag, januari 30

Dina lakan är konfetti nu ska himlen bli vit

Idag är jag mest lite nerig och jag vet inte varför, men det bara är en sån dag idag. Hur som helst, så vill jag tillägna det här inlägget till människor där ute som jag tyckte om men som jag nu, i ärlighetens namn, inte vet vad jag ska tycka om. Jag vill liksom tycka om alla människor, möta alla sorts människor och kanske lära mig av dom. Förstå varför dom handlar som de gör. Men ibland, så måste jag väl helt enkelt inse att jag inte kan förstå varför folk handlar som dom faktiskt gör. Jag kan inte förstå alla.

Så, jag vet inte men det är väl min slutsats i det hela idag: jag kan inte förstå alla människor. Och jag tror att det är upp till människor att möta halva vägen, men för att kunna mötas halva vägen så är det ju alltid någon som måste börja. Och denna gången ska inte jag vara den som börjar. Hur mycket jag än vill vara den som börjar.

Vad vill jag ens säga? Nej jag vet inte. Nu ska jag läsa McBeth.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar