torsdag, januari 26

through heaven and hell

Jag måste förändra mitt sätt att tänka. Och med dom orden avslutar jag början på den där tråden som jag mycket väl skulle kunna dra i, men jag känner att det finns inte så mycket att dra i, mer än att jag måste förändra mitt sätt att tänka.

Förövrigt läste jag en jätte bra artikel i DN häromdagen, om en tjej som hade funnit sin tro igenom viljan och hon sa att, att vara kristen handlar inte om att vara snällast i världen utan att stå upp för vad man tror på, och trots att man får folk emot sig fortfarande stå upp för vad man tror på. Och nu känner jag att det var länge sedan jag fick brottas med människor om just den frågan med det stora D:et. Det är liksom inte så många som vill brottas nu för tiden, och jag får väl helt enkelt inse att det är så det är, vilket ju också är bra. På sätt och vis. (och med stora D:et mena jag religionsfrågor och livsfrågor, vet inte varför jag gav den ett D, hehe).

Jag vet väl inte vad jag vill säga med det hära, alltså många vet ju hur min hjärna fungerar, det går från det ena till att sedan balansera över till det andra. Ingen ordning alls, faktiskt. Och jag bara kladdar ner något som för mina egna tankar låter som ett smart drag, men sedan när jag läser det så inser jag att det inte var så smart drag ändå. Ungefär som när man skrivit en tenta, som man får tillbaka, och direkt kan rätta sina egna fel och därefter inte överhuvudtaget förstod vart ens hjärna var. Det händer nog alla. Och då kanske man tar sig en godbit, precis i den stunden när allt stannar upp, ibland löser det sig, ibland inte alls.

Och fuck, varför kom jag in på det här? Sagan om chokladbiten ungefär. Antar att det är så när man ordbajsar hejvilt. Jajaja, fuck. Nu ska jag göra grammatik. Den gör mig alldeles knäpp, precis som det här gör just nu. Puss!

Vet inte ens om jag vill publicera det hära, men catching, nu gör jag det ändå. Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar