fredag, maj 25

Att det skulle göras, låt gå. Men vilket sätt skulle det göras på?

Okej. Gjorde INGENTING som stod på min lista idag. Inget mer än att diska typ. Men det hade jag gjort med eller utan lista. Hur som helst, idag har jag påbörjat packningen inför min sommar. Kommer ju liksom, förmodligen, inte komma hit förrän i augusti igen. Så, idag har jag haft lite beslutsångest på vilka kläder jag ska ha med mig mest. Kan liksom inte ha med mig för mycket. Men ni som känner mig vet att jag inte kan bestämma mig två månader innan vad jag ska ha för kläder. Så alltså, att packa i maj för vad jag ska på mig i Juli håller inte riktigt. Men jag försöker så gott jag kan, och nu har jag tagit fram alla mina kläder som jag mycket väl skulle kunna ha i sommar. Ja, jag inser att jag tagit ut överdrivet mycket kläder från min gaderob som jag vill packa ner för man vet ju aldrig, rätt som det är kanske jag står där och liksom: "fan, den är i helsingborg". vad gör jag i en sån situation liksom? precis. fast samtidigt, jag menar, om jag ska ta med mig allt detta så kommer jag behöva 20 väskor, minst. Alltså på riktigt, jag visste inte ens att det fanns så här mycket kläder i min gaderob. Och ändå hittar jag aldrig något att ha på mig. Men ja, förövrigt,  tror jag nog att min gaderob skulle behöva ett lyft också. Inte bara pga faktumet att jag växt ut några av mina kläder under detta året, utan också faktumet att jag är en sparare. Vem vet liksom? Snart kanske jag tycker det är snyggt igen liksom. Det är så jag tänker, och det är egentligen inte bra att tänka så men jag vill liksom spara alla mina kläder som jag köper. Det bara är så av någon anledning. Har liksom lite separationsångest från mina kläder och jag menar, så länge mina kläder inte kan uppgraderas till nya kläder så tänker jag spara dom. Basta! Och vem vet? Snart kanske jag kan öppna min alldeles egna second hand-butik. 

(okej. trodde aldrig jag skulle skriva ett meter långt inlägg om kläder. på riktigt, vad händer?)

PUSS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar