onsdag, maj 2

Din inre apa dansar otakt, jotack.

Nej men hej igen. Nu har jag inte skrivit på länge, förlåt. Det har tagit hela 5 minuter sen sista inlägget publicerades. Jag ska aldrig göra om det. Aldrig någonsin. Okej jag är väl medveten om att jag dessförinnan hade ett uppehåll på hela 6 dagar. Men ni som studerar kanske vet hur det är, man pluggar och pluggar till sina tentor och sedan inser man att man likaväl hade kunnat skriva de där bloggsidorna för man spelar ändå bort dyrbar pluggtid till något som heter livet. Livet i skåne.

    Hur som, jag hade tenta i fredags. Och det var jätteroligt, för jag kan tala om att det fanns åtskillaktiga tankebubblor som bubblade upp i min hjärna. Som att, det fanns fina sprinklers i taket som jag länge satt och funderade kring om vad som skulle hända om jag satte igång brandlarmet. Och snart fick jag svar på den frågan av mig själv: alla mina tentapapper skulle förstöras och vi alla skulle få skriva om tentan.Vilket för stunden verkade som en rätt bra idé. Nej. nu ska jag inte säga att tentan gick dåligt, för det tror jag inte. Men när man förväntat sig att tentan skulle vara den fetaste på länge eftersom den utsatta tiden låg på 5 timmar så kan man inte annat än skratta lite högt när man öppnar papprena och det bara är 3 (!) frågor. Ja, ni läste rätt. 3 frågor. Jaja, tänker man tillslut och sätter sig och skriver det man tror sig kunna för att sedan inse, att man själv förmodligen inte vet vad man själv snackar om tillslut eller till att skriva något som mer liknar en debattartikel om vilket parti man hejar på i skolpolitiken. Inte för att det behöver vara något negativt, bara något väldigt intressant, och roligt. En annan sak, var att iallafall jag prompt var tvungen att räkna bilarna på parkeringen utanför fönstret och kom under att ha spenderat somliga minuter till att räkna dessa, att de var 280+. Ja, sånt kan man faktiskt också underhålla sig med under tentor och jag vill medge att jag inte skulle ha kunnat fortsätta skriva tentan om jag inte räknat bilarna utanför. Det var ett irriterande moment som tillfördes i mitt huvud under tentan. Dessutom, mitt i allting, så går BINGO fuckin' RIMÈR förbi utanför salen där vi så fint sitter och skriver tenta. Trodde mig se i syne, men fick sen veta av Pontus som bevittnade Bingos besök, att så inte var fallet. Bingo Rimér hade gått förbi utanför salen.

Hur som helst. Kvällen spenderades sedan med tentafest där vi alla, som vanligt, hade olika åtankar med tentafestandet. Antingen supa bort sina eventuella sorger, eller att fira att man varit för jävla duktig. Hur som helst tror jag nog att jag talar för alla när jag säger; fy farao vad roligkväll. Tack fina lärarstudenter! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar