onsdag, maj 2

En gammal vän blev sinnessjuk på tre dagar

Ojojoj. Får ju dela upp hela mitt liv i stycken och i olika inlägg. Tänk om man bara kunde skriva ett enda långt stycke som speglade hela ens liv. Gud vad svensklärarna hade gått bananas på mig om jag ens försökte. Texterna hade ju blivit så osammanhängande att .. ja, att .. kommer faktiskt inte på nåt smart så vi lämnar det där.

Hur som helst, restrerande tid av helgen spenderades med middag och spelkväll hos Robin. Söndagen kom Anna och vi spenderade kvällen med fina Lerumsvänner hos Soheil (jotack, vi var 5 random lerumare och en umeå:ska i en lägenhet i helsingborg). Men, tillsist kom även valborg och jag vaknade upp sjuk. Kul var min första tanke, här ska 4 människor bo hos mig och jag blir sjuk. Men det var bara att ta på sig sin ignoreringshatt och försöka parta precis som vilken partydag som helst. Dock var det ett förlorat fall. Valborg spenderades alltså nykter, men det var väldans kul att se mina vänner fylla sina kroppar till de berusade kroppar de tillslut förvandlades till. Jag fick liksom se hela kvällen from the other side. Men, jag hade väldans kul ändå och fick ändå delta i Lund som kändes som en enda stor festival och jag fick dansa till ramlar utanför falafeln, leka i en labyrint och sjunga till "våren är här" OCH OCH OCH se valborgsbrasan. Fin afton.

Men, snabbare än ögat lyckades det bli tisdag. Det blev dags för mina 4 inneboende göteborgare att bege sig hemåt. Men innan de for iväg spenderade vi en dag tillsammans där vi gick på tivoli, sola i hamnen, åt slush och hade det jävligt bra. Tack för en fin helg alla puddingar, jag säger bara det. Nu är det dock dags för mig att tillfriskna. Vara lite mindre sjuk liksom.

Puss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar